ONZE SERVICE


ZOEKEN

Nadat wij een zoekopdracht binnen krijgen en een plan opgesteld hebben met de klant gaan wij meteen op zoek. We speuren langs de bekende occasion websites en gebruiken onze contacten in de autobranche om te zoeken in handelslijsten en op veilingen. Als blijkt dat uw perfecte auto niet beschikbaar is in Nederland kunnen wij in overleg onze zoektocht uitbreiden naar het buitenland. Voor onze eigen bedrijfsvoorraad en zoekopdrachten hebben wij al tientallen auto's succesvol uit het buitenland geïmporteerd. Bij een geschikte kandidaat wordt er contact opgenomen met de klant om de mogelijkheden te bespreken. Als de klant groen licht geeft gaan wij zelf naar de auto toe om deze te bekijken en mee te nemen als het aan de verwachtingen voldoet, ook als de auto in het buitenland staat.

TRANSPORT

Nadat de auto aangekocht wordt zorgen wij voor het transport. Wij hebben de beschikking over een eigen autotrailer. Uw auto kan veilig door ons naar Schagen vervoerd worden. In een enkel geval is het mogelijk dat een auto door een van onze transportpartners naar Schagen gebracht wordt. Dit is uiteraard bij de prijs inbegrepen. In Schagen staat de auto veilig op een afgesloten terrein. 


IMPORT

In het geval dat uw auto uit het buitenland geïmporteerd wordt, moeten wij eerst het import traject voltooien. Dit neemt helaas iets langer in beslag dan wanneer een auto uit Nederland komt. Nadat wij de auto aanmelden voor een Nederlands kenteken moet eerst bij de RDW de individuele registratie geïmporteerd voertuig gedaan worden. Hier wordt door de RDW aan de hand van het chassisnummer de herkomst van de auto gecontroleerd en een kenteken voor de auto samengesteld. Door onze RDW erkenning kunnen wij gebruik maken van het online "VIA" (Versnelde Individuele Aanvraag") systeem. Hierdoor kan sneller dan via de keuring op RDW locaties een Nederlands kenteken verkregen worden. Alle aan import en RDW keuring gerelateerde kosten zijn bij de prijs inbegrepen.

KEURING EN ONDERHOUD

Voordat de auto afgeleverd kan worden krijgt deze een grondige inspectie, de BOVAG afleverbeurt en in de meeste gevallen een geheel nieuwe APK. Mocht in overleg een auto gekocht zijn met wat cosmetisch werk zoals een bumperhoek spuiten of kleine deukjes, dan wordt dit uiteraard professioneel in orde gemaakt door onze schadeherstel partners. 



POETSEN EN REINIGEN

Nadat de auto een grondige technische inspectie heeft gekregen wordt deze gewassen en gepoetst. Standaard inbegrepen is het "BOVAG 6 Maanden" Premium afleverpakket. Dit pakket bestaat naast de BOVAG garanties ook uit een volledige wasbeurt, afdrogen met hydrofobe 'SprayWax', PTFE wax behandeling en een complete reiniging van het interieur. Ook wordt een eventueel aanwezige rookgeur verwijderd door middel van onze Ozon behandeling.

 

AFLEVEREN (AAN HUIS)

Als uw auto helemaal gereedgemaakt is wordt de auto afgeleverd. Uw auto is gekeurd, gepoetst, geregistreerd en op naam gezet.  Na de laatste details is de auto van u! 

Normaal gesproken worden onze auto's in onze showroom afgeleverd. U kunt er echter ook voor kiezen de auto thuis te laten bezorgen op een moment dat u goed uitkomt. Dit is gratis als u binnen een straal van 100km van Schagen woont. De auto wordt keurig bij u thuis neergezet. 


BOVAG GARANTIE

Al onze zoekopdrachten worden standaard geleverd met het BOVAG 12 maanden pakket. Dit pakket houd het volgende in:

"BOVAG Garantie houdt in dat uw occasion tot twaalf maanden na aankoop kosteloos wordt hersteld als zich gebreken voordoen die op het moment van de koopovereenkomst niet waarneembaar waren. Hiertoe behoren ook de gebreken die tijdens normaal weggebruik zijn ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan een motorstoring, een defecte airco of een accu met onvoldoende capaciteit. Let er wel op dat het echt om een gebrek moet gaan. Banden, ruiten, onderhoudsbeurten en niet-fabrieksoriginele accessoires zijn uitgesloten van de garantie."      - viaBOVAG.nl

MEER INFORMATIE OVER BOVAG GARANTIE


BOVAG OMRUILGARANTIE

"Het kan gebeuren dat het voertuig dat u gekocht hebt toch niet helemaal aan uw wensen voldoet. In zo’n geval kunt u eenmalig gebruikmaken van de BOVAG Omruilgarantie. U gaat dan binnen twee weken na aflevering en als u nog geen 750 kilometers gereden hebt, terug naar de verkopende partij. In principe levert u het voertuig dan direct in bij het BOVAG-bedrijf. De verkoper gaat zijn uiterste best doen om zo snel mogelijk met een passend alternatief te komen. Samen met de verkoper maakt u afspraken over uw mobiliteit voor de periode waarin het BOVAG-bedrijf een andere voertuig voor u zoekt die past bij uw wensen. Dit kan bijvoorbeeld zijn een leenvoertuig die u tegen een vergoeding tijdelijk kunt gebruiken of een ander alternatief.

De BOVAG Omruilgarantie is geen ‘niet-goed-geld-terug-garantie’: de verkopende partij biedt een alternatief voertuig aan dat in principe even duur of minder duur is dan de oorspronkelijke occasion. Is de verkoopprijs van het alternatief hoger? Dan moet de koper bijbetalen. Op de alternatieve occasion zit dan geen BOVAG Omruilgarantie meer."    -viaBOVAG.nl

MEER INFORMATIE OVER BOVAG OMRUILGARANTIE


BOVAG AFLEVERBEURT

"Een BOVAG Afleverbeurt zorgt ervoor dat ook het onderhoud van het voertuig bij aankoop goed zit. Een BOVAG Afleverbeurt is vergelijkbaar met een kleine servicebeurt: de vloeistoffen worden gecontroleerd en ook wordt het voertuig gecontroleerd op belangrijke slijtagedelen, zoals de toestand van de banden, de remmen en de distributieriem." -viaBOVAG.nl

MEER INFORMATIE OVER BOVAG AFLEVERBEURT